Habari! - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Tineke en Anne - WaarBenJij.nu Habari! - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Tineke en Anne - WaarBenJij.nu

Habari!

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Anne

15 November 2014 | Tanzania, Mikumi

Daar zijn we dan! Veilig aangekomen in Tanzania en tijd voor ons eerste reisverslag!

Vrijdag 14 november vlogen we vanaf Schiphol naar Dar Es Salaam, een vlucht van 10 uur. We hebben vrienden gemaakt met ongeveer alle stewards en stewardessen van het vliegtuig door regelmatig een glas drinken om te gooien of moeilijke vragen te stellen over de vertaling van speculaas(ijs) in het Engels (is overigens carmalized spiced cookies ). In Dar Es Salaam hebben we ons visum aangevraagd, en een eerste kennismaking gemaakt met de vreemde uitspraak van onze namen. Het duurde dan ook even voordat we door hadden dat wij geroepen werden omdat ons visum klaar was...

We werden opgehaald door een super aardige taxi chauffeur (Paulo) die ons meteen een spoedcursus Swahili heeft gegeven. Hij heeft ons afgezet bij ons hotel waar we na een erg korte nacht om 6 uur 's ochtends weer door hem, 10 minuten te vroeg, werden opgehaald. Hoezo afrikanen komen altijd te laat!? Paulo heeft buskaartjes én simkaarten voor ons geregeld, ideaal!

Vanaf Dar Es Salaam gingen we met een gammele bus naar Mikumi, naar het St. Kizito Hospital waar we stage zullen gaan lopen. Ze reden uiteraard als gekken, maar de wegen waren prima en heel leuk om het landschap van Tanzania voorbij te zien razen. Het landschap is zoals je bij Afrika verwacht, rood zand, bijzondere bomen en lemen huisjes. Bij elke stop waren er 100 mannen die alles wat je maar kan bedenken aan je probeerden te verkopen. Wij hebben het maar bij een good old sultana gehouden.

In Mikumi ging alles op z'n Afrikaans, ze wisten niet echt van onze komst maar gelukkig waren er nog twee kamertjes voor ons vrij! Ons guesthouse ziet er echt Afrikaans uit, maar alles is top voor elkaar. Op het moment zit er een Nederlandse techneut, een Nederlandse oogarts en zijn vrouw/verpleegkundige/hulpje/affaire? We hebben samen met de Nederlandse techneut gegeten en hij heeft ons een hotspot gegeven, hij is nu dus officieel onze held! Met deze hotspot kunnen we onbeperkt internetten, afkicken is dus nergens voor nodig ;)

De komende dagen zullen we uit gaan zoeken hoe onze stage eruit gaat zien en hopelijk zullen we ook onze eerste Tanzaniaanse bevallingen gaan meemaken!

• 15 November 2014 - 20:11

Gerja Van Den Akker:

Yess, ik ben de eerste die reageert .
    Leuk om te lezen, meiden !
    En wat super van die hotspot.
    Fijne tijd verder en we appen.....

• 15 November 2014 - 20:34

Cuny Ten Hacken:

Yess,ook ik reageer lekker snel!!
    Heel leuk om jullie te volgen!!
    Jaa ik ben ook blij met die hotspot!! Haha!
    Heel veel plezier !!
    Groeten!!...

• 15 November 2014 - 21:33

Valerie:

Leuk! Heel veel plezier en succes!! gelukkig is er wifi!!!! yeahh!

• 16 November 2014 - 01:27

Fleur:

Hartstikke leuk om te lezen dit! Goed om te horen dat jullie reis soepeltjes is verlopen. Heel veel succes en vooral ook plezier de komende weken. Blijven posten he! Vanuit regenachtig Londen ben ik erg benieuwd naar jullie wilde, exotische avonturen! Te gek! Veel liefs xx

• 16 November 2014 - 08:44

Marc:

Dat klinkt bijna te goed om waar te zijn! ;) Lekker geregeld in korte tijd; visa, simkaartjes, een swahili cursus, wifi, een verblijfplaats en niet te vergeten de Sultana! Supermooi hoe dat kan gaan in derdewereldlanden, waar de gemiddelde taxichauffeur ook reisgids en persoonlijke mentor kan zijn :P
    Veel plezier daar, en succes met de stage!

• 16 November 2014 - 09:39

Kirsten:

Oooooh wat leuk om te horen allemaal! Enne... lekker Hollands; een stageplek die niet echt weet dat je komt ;)
    Veel plezier, geniet ervan en zet m op!
    Xx Kirs

• 16 November 2014 - 17:44

Anne Van Der Wal:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Maak er een mooie tijd van! Anne
    ps Tineke, ik heb je nog een sms-je gestuurd, zal nog even naar Lieke gaan (voor een heel drukke stage).

• 16 November 2014 - 20:07

Aty Ten Hacken:

Fijn al dat goede nieuws van je te horen Anne, geweldig dat alles zo goed is gegaan. Wat dus een goede stemming in het vliegtuig ! En Paulo heeft jullie netjes ter plekke gebracht.
    Morgen gaat zeker het echte werk beginnen !
    Wij zaten de hele dag in de regen en het werd bijna niet licht. Geniet van het Afrikaanse zonnetje !!!
    Liefs van ons en succes !!!! xxxxx

• 16 November 2014 - 21:31

Anita Fidom:

Fijn dat de reis goed verlopen is en dat jullie alles al zo goed voor elkaar hebben.
    Veel plezier en succes met de stage !!
    Groetjes Berto en Anita

• 17 November 2014 - 21:10

Elsbeth:

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Wat een avontuur! Veel succes met settelen de komende dagen! :):) xxx

• 19 November 2014 - 14:04

Christien Nijhuis :

Leuk Anne en ook voor Tineke, hoop dat julli een goeie tijd hebben en ook genieten van Afrika, liefs o. Christien.

• 20 November 2014 - 17:00

Richard Wright:

Good luck, Anne, and take care!!!! What an adventure.....