Last but not least: Zanzibar! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Tineke en Anne - WaarBenJij.nu Last but not least: Zanzibar! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Tineke en Anne - WaarBenJij.nu

Last but not least: Zanzibar!

Blijf op de hoogte en volg Tineke en Anne

23 December 2014 | Tanzania, Dar es Salaam

Lieve allemaal,

De tijd vliegt… Onze laatste blog alweer vanuit Tanzania! De laatste week hier hebben we goed besteed op Zanzibar. We hebben vijf nachten in een resort geslapen in Nungwi, helemaal het noorden van Zanzibar. De dagen bestonden uit zwemmen in de zee, relaxen op het strand, onze verbrandden armen nogmaals insmeren, vervolgens lunchen met uitzicht op de ontzettend blauwe zee en het witte strand, naar ons resort om te zwemmen in het zwembad, weer zonnen, douchen en avond eten met prachtige zonsondergang bij de zee. De routine werd onderbroken toen we beide geprikt werden door een zee-egel! Flink pijnlijk kunnen we jullie vertellen.

Op vrijdag hebben we een uitstapje gemaakt naar het zuiden van het eiland. Daar gingen we namelijk zwemmen met dolfijnen! Wauw wat was dat gaaf! We zaten in een privéboot met z’n tweeën en er waren ontzettend veel dolfijnen! Als we dichtbij ze waren riep de kapitein JUMP! En sprongen wij direct het water in met onze flippers aan en duikbril op. Ze waren ontzettend dichtbij en we konden ze aanraken! (Alleen was dat eigenlijk best eng!) Vervolgens klommen we snel weer in de boot om er 5 minuten later weer uit te springen en onderwater te kijken (LOOK DOWN! LOOK DOWN!) Na het dolfijnen avontuur gingen we verderop snorkelen. Hier was heel mooi koraal te zien en prachtig gekleurde visjes en zeesterren.

Ook zijn we nog een avond uitgeweest. Een hele ervaring! Er waren heel veel locals en alle mannen gingen los! Mocht je ooit wanhopig zijn als blank meisje, dan is dit wel the place to be…

Maandag zijn we naar Stone Town gegaan, de hoofdstad van Zanzibar. Een totaal ander stadje vergeleken met de rest van Tanzania. Het ziet er allemaal iets netter uit, maar blijft toch ook wel weer een chaos. Er zijn heel veel winkeltjes dus het was de perfecte plek om onze laatste souvenirs in te slaan. Naast al het shoppen hebben we ook nog een rondleiding gekregen op de slavenmarkt. Erg indrukwekkend. Vandaag was het helaas alweer tijd om er te vertrekken. In de stromende regen hebben we de boot gepakt naar Dar Es Salaam en zitten we nu te wachten (gelukkig schijnt de zon weer) totdat we naar het vliegveld gaan. Over een paar uur vliegen we weer terug naar Nederland. Dat zal wel even wennen zijn van 33 graden naar het koude Holland!

We kijken terug op een mooie reis die we nooit zullen vergeten! Bedankt allemaal voor het lezen van onze blog en alle lieve berichtjes en tot ziens!

Veel liefs,
Tina en Anna

• 23 December 2014 - 19:48

Fleur:

Wauw geweldig zeg! Ben erg jaloers! En bereid je maar voor: Nederland is lekker koud ;) Wat bedoelen jullie trouwens met 'slavenmarkt'? TOT MORGEN!!! XXXX

• 23 December 2014 - 20:23

Elsbeth:

Klinkt echt fantastisch! Fijne reis terug! :D

• 24 December 2014 - 01:04

Dirkje Koopmans:

Tineke
    de laatst 2 blogs hebben we gelezen.
    Ongelooflijk gewoon wat jullie beleefd hebben.
    Bedankt voor die prachtige inkijk.

En nu maar een heel goede vlucht en terugreis
    naar Emmen. Heel veel plezier bij het weerzien
    en fijne kerstdagen en een succesvol nieuwjaar gewenst !!!

Lieve groet, ook van Willem,
    Dirkje